اخبار كوتاه از تركيه

+0 به يه ن

يازدهمين فستيوال بين المللي رقص باله در بودروم تركيه ادامه دارد

در چارچوب اين فستيوال ديروز، نمايش رقص باله با عنوان "آمازونها" از سوي اپرا و باله دولتي آنكارا اجرا گرديد.

اين نمايش با استقبال دنياي هنر و تماشاگران حاضر مواجه گرديد.

پايان سفر اردوغان به تركمنستان

رجب طيب اردوغان براي سفري يك روزه در تركمنستان بود.

اردوغان پس از آنكه در فرودگاه از سوي بردي محمدوف رئيس جمهور تركمنستان مورد استقبال قرار گرفت، ساخت بندر تركمن‌باشي را كه قرار است از سوي پيمانكاران تركيه‌اي انجام شود را آغاز نمود.

اردوغان گفت: "از اينكه اين پروژه از سوي شركت ترك "گاپ" بر عهده گرفته شده بسيار خوشحالم و اميدوارم كه اين موفقيتها روز به روز بيشتر شود. تركيه، تركمنستان را به عنوان سرزمين پدري خود مي‌داند و از موفقيتهاي آن به اندازه تركمنستان احساس غرور مي‌كند."

بيانات احمد داوود اوغلو در قبله

احمد داوود اوغلو وزير امورخارجه تركيه در اجلاس وزراي امورخارجه شوراي همكاري كشورهاي ترك زبان در شهر قبله آذربايجان به سوالات روزنامه نگاران در رابطه با وضع خلبانان ترك ربوده شده در لبنان پاسخ داده و گفت برقراري ارتباط بين حادثه ربوده شدن خلبانان ترك در لبنان و حوادث واقع در سوريه غير قابل قبول مي باشد. از هيچ حادثه اي در سوريه تركيه نمي تواند مسئول شناخته شود. اگر كه بايد كسي را از حوادث واقع در سوريه مسئول دانست اين خود رژيم سوريه است.

تراكم قايقهاي تفريحي در بنادر شهرستان بودروم تركيه

در بنادر كشتيهاي تفريحي شهرستان بودروم استان موغلا، در هفت ماه نخست سال جاري ۸ هزار قايق تفريحي لنگر انداختند.اين در حاليست كه رقم مذكور در طول سال ۲۰۱۲، ده هزار عدد بود.



اوزگو نامال بازيگر سينما و تلوزيون تركيه

+0 به يه ن

اوزگو نامل بازيگر سينما و تلوزيون  تركيه

اوزگو نامال متولد 1978 شهر اوسكودار است. او كه بازيگريش را از صحنه تئاتر شروع كرده است در سال 2002 زماني كه از دانشگاه فارغ التحصيل مي شد بخاطر ايفاي نقش در فيلم "Sır Çocukları" توانست جايزه  چهاردهمين فستيوال بين المللي آنكارا را كسب كند.

اوزگو نامال در فيلم هاي زير ايفاي نقش نموده است:

 (1998) Bir Filiz Vardı ،  (1998) Affet Bizi Hocam، (1998) İkinci Bahar ، (1999) Kerem، و بسياري از فيلم ها چون   (2005)Organize İşler ، (2009-2011) Hanımın Çiftliği ، و هم اكنون نيز در سريال Merhamet به ايفاي نقش مي پردازد.

اوز گو نامال در مصاحبه خود با نشريه InStyle Home ابراز كرده است كه اگر او بجاي تركيه در فرانسه بدنيا آمده بو مي توانست بازيگري در سطح جهاني باشد، همچنين او علاقه زيادي به سفر دارد و سفر برايش بسيار هجان انگيز است،او در جواب سوال خاص ترين فرد زندگيتان چه كسي است نام كسي را نبرده و خانواده و كسي را كه دوست دارد به عنوان افراد خاص معرفي كرده است.


منابع:


 http://www.kundak.org/node/1142

http://www.biyografi.info/kisi/ozgu-namal

معرفي بودروم(bodrum tanıtımı)

+0 به يه ن

در مطالب آتي به معرفي يكي از توريست پذير ترين و زيباترين مناطق تركيه بودروم خواهيم پرداخت.


سريال هاي جديد تركيه اي و هنرمندانِ آنها

+0 به يه ن

با نزديك شدن ماه سپتامبر، فصل جديد مجموعه هاي تلويزيوني آغاز شده و بسياري از هنرمندان محبوب ترك در اين پروژه ها جاي خواهند گرفت.

بوراك اوزچيويت:

اين هنرمند كه با ايفاي نقش "Malkoçoğlu" در سريال پر طرفدار حريم سلطان مشهور شد، در فصل جديد در سريال به نام "Çalıkuşu" برگرفته از رمان تحت همين عنوان رشاد نوري گولتكين نويسنده معروف ترك، بازي خواهد كرد. بوراك در ازاي هر قسمت از اين سريال ٤۰ هزار ليره دريافت خواهد كرد.

 فاحريه اِوجن:

فاحريه اِوجن بازيگر زيبا روي سينما و تلويزيون تركيه كه با بازي فوق العاده اش در فيلم "Evim Sensin" ساخته اوزجان دنيز، توجه همه را به خود جلب كرد، قرار است در مجموعه تلويزيوني "Çalıkuşu" در مقابل بوراك اوزچيويت ايفاي نقش كند. فاحريه نيز دستمزدي مشابه با بوراك دريافت خواهد كرد.

سرناي ساريكايا:

سرناي ساريكايا كه با بازي در سريال "Lale Devri"(عمر گل لاله) هم در تركيه و هم در بسياري از كشورهايي كه اين سريال پخش ميشود، به شهرت رسيده، در سريالي با عنوان "جزر و مد" ايفاي نقش خواهد كرد. سرناي در ازاي هر قسمت از اين سريال ۲٥ هزار ليره دريافت خواهد كرد.

چاغتاي اولوسوي:

چاغتاي اولوسوي بازيگر سريال معروف "Adını Feriha Koydum" ( نام او را فريها نهادم) نيز در سريال "جزر و مد" بازي كرده و ۳۰ هزار ليره دريافت خواهد كرد.

حازال كايا:

حازال كايا كه با بازي در نقش "نهال" در سريال پر طرفدار عشق ممنوع طرفداران بسياري پيدا كرده از ماه سپتامبر در سريال جديدي تحت عنوان "عشق" بازي خواهد كرد. دستمزد حازال ٤۰ هزار ليره خواهد بود.

كيوانچ تاتليتوغ:

كيوانچ تاتليتوغ بازيگر جذاب و موفق سريالهاي معروفي چون "عشق ممنوع" و "كوزي گوني" در ازاي هر قسمت از سريال جديدي كه قرار است از ماه سپتامبر در آن ايفاي نقش كند، ٦٥ هزار ليره ترك دريافت خواهد كرد.

مَروه بلوغور:

مروه بلوغور بازيگر نقش "زينب" در سريال پرطرفدار "كوزي گوني" نيز به جمع بازيگران سريال "حريم سلطان" خواهد پيوست. مروه براي هر قسمت از سريال "كوزي گوني" ٥ هزار ليره دريافت ميكرد ولي گفته ميشود اين هنرمند براي بازي در سريال جديدش حدود ۱۳ هزار ليره طلب كرده است.



trt farsi

معرفي مراد بوز

+0 به يه ن

مراد بوز متولد سال 1980 در شهر زونگولداك مي باشد. او در سال 1999 بورسيه دانشگاه بيلگي استابول را در رشته وكال جاز بدست آورده است او در سال 2003 تحصيلاتش را در كنسرواتوار "موزيك ترك" دانشگاه تكنيك استانبول ادامه داده است و در همان سال ها وكاليست خواندده هاي معروفي چون تاركان بوده است.

اين هنرمند در سال 2006 با تك اهنگ "Aşkı Bulamam Ben" در تركيه  شناخته شد و در سال 2007 با روانه كردن آلبوم Maximum به بازار توانست جوايز متعددي را كسب كند.

مراد بوز تا به حال سه آلبوم استوديو و يك آلبوم ريميكس به بازار روانه كرده است. او با شركت در برنامه o ses türkiye  و با رفتار ها و شوخي هاي جالب توجهش با ساير اعضا هئيت  ژوري محبوبيت دو چنداني را در تركيه بدست آورده است البته اين برنامه براي او درد سر هايي نيز داشت (درج خبر دوستي او با حادثه خواننده ترك  و عضو ژوري برنامه)

اين روزها مراد بوز خود را آماده اجراي كنسرت هاي يئدي گون مي كند ،او قرار است در بيش از 10 شهر تركيه كنسرت اجرا كند.

مراد بوز توانسته است جوايز تلوزيون كرال و آلتين كلبك را بدست آورد.

آدرس سايت مراد بوز: http://www.muratboz.com

آجون ايليجالي(acun ılıcalı)

+0 به يه ن

آجون ايليجالي از برنامه سازان جوان و خوش فكر شبكه هاي تركيه است كه توانسته است با تهيه و اجراي برنامه هاي پر بيننده اي چون سورواوير ،وارميسين يوك موسون، او سس توركيه و يئتنك ... جاي مهمي را در تهيه كنندگي شبكه هاي تلوزيوني براي خود جا باز كند.
از جمله تاثيرات مهم آجون ايليجالي مي توان به معرفي افراد بسياري به جامعه ي تلوزيوني تركيه اشاره كرد آجون با كشف استعدادهاي بسياري كه  در برنامه هاي تلوزيوني اش شركت كرده بودند توانسته است مجريان بسياري را به شبكه هاي تلوزيوني تركيه معرفي كند.
از خصوصيات آجون پوشيدن تيشرت هاي متنوع است از جمله آنها نمونه زير مي باشد:



از ديگر خصوصيات آجون مي توان به علاقه بسيار او به فوتبال و ماشين هاي لوكس سواري اشاره كرد.

اخباري از تركيه

+0 به يه ن

ابراهيم تاتليسس: "در لذت بردن از شهرت و ثروتم عاجز ماندم!"

ابراهيم تاتليسس به مناسب عيد سعيد فطر در صفحه توييتر خود  پيام تبريكي براي دوستدارانش منتشر كرد.

تاتليسس در پيام تبريك خود نوشت: "اعيادي را به خاطر مي آورم كه فقير بودم."

تاتليسس در ادامه نوشته است:"همه چيز زماني كه فقير بودم زيباتر بود. حتي اعياد. هر چند هنوز هم فقير هستم."

ابراهيم تاتليسس كه از سوي دوستدارانش با لقب امپراتور ياد ميشود، در ادامه نوشته است: من هماني هستم كه زماني فقير بود. تغيير نكردم. در لذت بردن از شهرت و ثروتم عاجز ماندم!"

تركيه اي ها بيشتر چه مي خورند؟

در تركيه كه همه انواع ميوه و سبزيجات، حاصل ميگردد، در هواي گرم تابستان، چاي و هندوانه بيش از هر چيز ديگري مورد علاقه ميباشد. مصرف چاي خشك مردم تركيه، روزانه ٤۰ گرم يعني بيش از ۱۰ ليوان چاي ميباشد.

بر اساس داده هاي سازمان ارقام تركيه، در تركيه كه سالانه بيش از ۱.۲ ميليون تن چاي توليد ميگردد، مصرف به ازاي هر فرد، تقريبا ۱۳.۸ كيلوگرم ميباشد.

همين وضعيت در خصوص هندوانه نيز صادق است. سالانه ۳.۸ ميليون تن هندوانه در تركيه برداشت ميشود و سالانه به ازاي هر فرد، ٤٥.۲ كيلوگرم هندوانه مصرف مي شود.

از ميان ميوه هايي كه در تركيه پس از هندوانه بيشتر مصرف مي شود، ميتوان به انگور، سيب و خربزه اشاره كرد.

از ميان سبزيجاتي كه در تركيه بيش از ديگر سبزيجات مصرف ميگردد نيز گوجه فرنگي در صدر ميباشد.

از محصولاتي كه كمترين استفاده در تركيه را دارد نيز، به رقم توليد و صادرات بسيارش، فندق ميباشد.

منبع:ت رت فارسي

معرفي بازيگر عمارت سراب

+0 به يه ن

معرفي بازيگر سريال عمارت سراب  خانم اوزگو نامال (özgü namal)در مطالب آتي....



مراد بوز (murat boz)

+0 به يه ن

در مطالب بعدي معرفي كوتاهي از خواننده محبوب پاپ مراد بوز براي طرفدارانش خواهيم گذاشت.




اخبار كوتاه تركيه

+0 به يه ن

ربوده شدن خلبان و كمك خلبان ترك

به گزارش خبرنگاران ترك گروهي كه خود را "زوار امام رضا" مي خوانند يك خلبان و يك كمك خلبان خطوط  هوايي تركيه را كه هواپيمايشان در فرودگاه  لبنان به زمين نشسته بوده را  ربوده اند و خواستار آزادي  9  گروگان لبناني در سوريه شده اند.

رجب ايوديك چهار در راه است

شاهين گوك باكار كمدين ترك و خالق شخصيت كمدي رجب در صفحه توييت خود به طرفدارانش مژده ساخت رجب ايوديك 4 را داده است.

استانبول به دست توريستها افتاد

شهر استانبول به دليل تعطيلات عيد فطر روزهاي خلوتي را سپري مي كند،اغلب مردم

استانبول براي استفاده از روزهاي تعطيل به مسافرت برون شهري رفته اند و اين امر موجب خلوت شدن شهر و گردش راحت مسافران شده است

اخباري از ت ر ت فارسي

تصاوير زيبا از ماهي هاي درياچه وان

+0 به يه ن


براي ديدن تصاوير به ادامه مطلب(آرديني اوخو) برويد

منبع:سايت روزنامه جمهوريت

مواد مخدر عامل دستگيري هنرمندان معروف تركيه

+0 به يه ن

در عملياتي كه از سوي واحد مبارزه با مواد مخدر اداره پليس استانبول به انجام رسيد، تعداد بسياري از هنرمندان تركيه نيز دستگير شدند. پس از انجام بازجويي از دستگير شدگان، پرونده ۲۷ تن به دادگاه ارسال شده و ۲۱ تن نيز آزاد شدند.

از اين دستگير شدگان كنعان ايميرزالي اوغلو، نهير اردوغان، انگين آلتان دوزياتان، ارسين اركوت و اوزگه اوزپيرينچجي و ٤ تن ديگر كه در ميان مظنونين بودند، آزاد شدند.

انگين گونايدين و سارپ آپاك به همراه ۱۰ تن ديگر نيز با درخواست انجام كنترل عدلي، به دادگاه ارسال شدند.

مانكن ايراني اليف سامورجو

+0 به يه ن

مانكن ايراني الاصل متولد ازمير تركيه اليف سامورجو در مدت كوتاهي كه در حرفه مانكني مشغول به كار بوده با پيشنهادات بسياري جهت ايفاي نقش در فيلمهاي تركيه مواجه شده است.
او در اين باره به خبرنگاران گفته است"ازمير براي رسيدن به آرزوهايم شهر مناسبي نيست و براي ادامه به فعاليت هنري ام به استانبول خواهم رفت" او همچنين افزود "من در خانواده اي بزرگ شده ام كه به سنت ها پايبند بوده است و من نيز با اينكه به شغل مانكني مشغول هستم ولي به سنتها پايبند خواهم بود" .


جزاي سنگين رئيس سابق ستاد مشترك ارتش

+0 به يه ن

دادگاه عالي تركيه رئيس سابق ستاد مشترك ارتش تركيه ارتشبد ايلكر باشبوغ را كه سال گذشته به اتهام تلاش براي تغيير حكومت و ايجاد گروه تروريستي دستگير شده بود(ارگه نكن) به حبس ابد با اعمال شاقه محكوم كرد،اين حكم دادگاه موجب خشم بسياري از مردم و سياسيون تركيه بخصوص احزاب جبهه خلق و حركت ملي شده است ،مردم تركيه از اينكه دادگاه رئيس سابق ستاد مشترك ارتش تركيه  را با  همان دليلي كه   اوجالان رئيس و بنيانگذار گروه تروريستي  پ ك ك  را متهم كرده اند محكوم كرده است نسبت به اين حكم معترض مي باشند و سوالي كه مطرح مي كنند اين است كه مگر ايلكر باشبوغ هفت سال زير نظر نخست وزير رجب طيب اردوغان كار مي كرده پس نخست وزير نيز مسئول اعمال زيردستاش هست و او نيز بايد در دادگاهي شود.

 

سلطان سليمان(معرفي هاليت ارگنچ)

+0 به يه ن

معرفي بازيگر نقش سلطان سليمان در فيلم مهتشم يوزييل(حريم سلطان)

هاليت ارگنچ(halit ergenç)

هاليت ارگنچ متولد  1349/02/10 استانبول مي باشد. او فرزند بازيگر  سينماي تركيه ساييت ارگنچ مي باشد. او پس از اتمام دبيرستان وارد دانشگاه تكنيك استانبول مي شود و در رشته كشتي سازي مشغول به تحصيل مي شود ولي  پس از يكسال با قبولي در رشته اوپراي دانشگاه معمار سينان از آن دانشگاه انصراف داده به براي ادامه تحصيل به دانشگاه معمار سينان مي رود و پس از يكسال در رشته بازيگري تئاتر موزيكال به ادامه تحصيل ادامه مي دهد.

از مراحل جالب زندگي هاليت ارگنچ  وكاليستي او براي خوانندگان بزرگي چون آژدا پئككان است.

او و برگزار كورل (بازيگر ترك) پس از بچه دار شدن ازدواج كردند كه اين امر به مزاق بسياري از مردم تركيه خوش نيامده و اين اتفاق را بي احترامي به ارزش هاي كشور تركيه تلقي كرده اند.

فيلم شناسي :

1- Tatlı Kaçıklar

2- Kara Melek

3-Böyle mi Olacaktı

4- Gurbetçiler

5- Zerda

6- Aliye

7- Binbir Gece

8- Devrim Arabaları

9- Dersimiz Atatürk

10-Muhteşem Yüzyıl

و بسياري فيلم ديگر




  • [ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ][ 5 ][ 6 ]